25 Aug 2013

Making a statement part II


Today as a follow-up to the first Making-a-statement post I'm going to show you what kind of statement necklaces I've gathered over the years. Jewellery is something that can be very personal to me and I usually vividly remember the day I bought a nice piece of jewellery. Here's eight of my absolute favourite statement- necklaces together with their birth stories.

Tänään jatkona aiemmalle Making-a-statement postaukselle aion esitellä teille millaisia statement- koruja olen vuosien aikana itselleni keräillyt. Korut on usein mulle aika henkilökohtaisia asioita ja useasti muistankin elävästi sen päivän, kun olen tietyn korun ostanut, varsinkin kun puhe statement-koruista. Tässä on teille kahdeksan ihan mun lemppareinta ja samassa lyhykäinen tarina niiden syntyhistoriasta.
   

The one with silver and yellow stones has a funny story behind it. I first saw it at H&M and completely fell in love,  but unfortunately one stone was missing and I ended up not getting it. Then a day or two later I started regretting not buying it, like really regretting. Well I decided to go back and there it was still on the rack and I even got it for a discounted price as it was faulty. No one has ever noticed anything, but I always remember the little tale behind it.

Hopeisilla ja keltaisilla kivillä koristellun korun takana on varsin hauska tarina. Näin tämän H&M:llä ja hullaannuin siihen samantien. Valitettavasti korusta kuitenkin puuttui yksi kivi ja päätin jättää korun hyllyyn. Muutama päivä myöhemmin alkoi harmittaa etten ollutkaan ostanut korua, siis todella harmittaa. Päätin sitten kipaista takaisin ja siellä se edelleen roikkui hyllyssä, ja sain sen sitten vian takia myös alennuksella. Kukaan ei kyllä koskaan ole huomannut vikaa, mutta itse aina muistelen tätä pikku tarinaa.

The second one is also from H&M. It must have been about three years ago. I remember being on my way to a nice summer party, but I had accidentally forgotten my jewellery home. As I walked past an H&M I decided to give it ago. And there it was, this beautiful piece of jewellery, looking so nice paired with my sailor-inspired outfit.

Toinen koru on myös H&M:ltä. Siitä on varmasti jo kolmisen vuotta aikaa. Olin iloisin mielin matkalla kesäjuhliin, kun huomasin yhtäkkiä, että olin vahingossa jättänyt korut kotiin. No päätin siinä sitten H&M:n ohi kävellessäni kokeilla onneani, ja siellä se loisti, upea statement- koru, joka sopi vielä niin täydellisesti mun merimieshenkiseen asuun.

The third necklace is a more recent find from Ebay. Yes, I admit I am hooked on Ebay. More on that later. This stunning piece must have cost around 5 euros including the postage. Can't go wrong with that!

Kolmas koru on hiukan uudempi löytö Ebaylta. Myönnetään, olen ihan koukussa Ebayhin, siitä ehkä lisää myöhemmin. Tämä upeus maksoi viitisen euroa postikuluineen. Eipä siinä kovin pahasti vikaan voi mennä.

The fifth picture, the one in the middle, was the beginning of statement necklaces for me. It was love at first sight when I saw it in Accessorize. It must have been nearly 5 years ago, but it's still one of my absolute favourites. If I remember correctly, it was hanging there on the sales rack for about 4 euros reduced from 40 all abandoned and no body had cared for it, waiting for me.

Viides kuva tuossa keskellä, siinä statement-koru-tarinani alku. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä, kun tämän korun bongasin Accessorizelta. Siitä on varmasti jo viisi vuotta aikaa, mutta edelleen yksi ihan mun lemppareimmeista. Jos nyt muistan oikein, niin siellä se roikkui aletangossa 4 euron hintaan, lähtöhintana 40 euroa. Täysin hylättynä, kukaan ei ollut välittänyt siitä. Siellä se vain minua odotti. 

The  sixth statement necklace was found at Forever 21 in Trafford Centre, Manchester. It's one of those necklaces that every time I wear it I get several compliments. This piece was also a leftover, as I found it again a little faulty and abandoned on the floor. As if it was meant to be. Or am I just a weirdo looking for treasures on the floor.

Kuudennen korun löysin Manchesterin Trafford Centresta. Siinä taas yksi koru, jota pitäessään saa useita kehuja ja kyselyitä korun ostopaikasta. Tämäkin koru oli jonkin sortin jäänne, sillä se löytyi myös hiukan haavoittuneena ja hylättynä liikeen lattialta. Ihan kuin tämäkin olisi ollut tarkoitettua. Tai sitten olen vain hiukan mielenvikainen lattialta löytyvien aarteiden metsästäjä.

Another necklace that deserves to be mentioned is the one with glass stones. Every time a light catches it, it changes colour, such an incredible piece. Can you guys believe it, It's from Primark and I must have paid only around £5 pound for it. Such a lovely necklace and it goes with everything and in any occasion. I was over the moon when I found it.

Toinen koru joka varmasti ansaitsee tulla mainituksi on tämä lasikivinen statement. Aina kun valo osuu koruun, se muuttaa kauniisti väriään. Ihan mieletön yksilö. Voitteko uskoa se on Primarkilta ja maksoikin varmaan sen 5 puntaa maksimissaan. Niin ihana koru ja sopii kaiken kanssa ja kaikissa tilanteissa.

The yellow one, the second to last has a fynny story  too. I had gone to the store maybe like five times just to look at it, but at that time I found it a little too pricey. But then a few days later my obssession had grown so much, that I decided to go back. Fortunately, they had just started a campaign buy one get one free, then I immediately knew this was a sign for me.

Tähän toiseksi viimeiseen keltaiseen koruun liittyy myös hauska tarina. Olin käynyt tätä korua jo useamman kerran katselemassa, mutta mielestäni se oli hiukan liian arvokas. Kuitenkin muutama päivä myöhemmin pakkomielteeni saada koru itselleni kasvoi ja kasvoi, siispä päätin mennä takaisin. Onnekseni liikkeessä oli juuri alkanut buy one- get one free kampanja, silloin tiesin että aikani oli tullut.

Finally the last one. I had been looking for a two-toned metal statement necklace for quite a while. Then one day I saw this girl wearing this beautiful necklace and I forced myself to go and ask where she had gotten hers from. She happily told me she had just purchased it the same day from H&M. And I thanked her and rushed to H&M. :) 
  
Sitten vielä viimeinen. Olin jo pidemmän aikaa etsiskellyt kaksisävyistä sekoitemetalli statement-korua. Sitten yhtenä päivänä näin eräällä tytöllä tämän kauniin yksilön, ja päätin kerätä rohkeuteni ja kysäistä mistä koru oli hankittu. Hän kertoi iloisesti että oli juuri korun käynyt H&M:ltä ostamassa. Kiitin siinä häntä ja ryntäsin H&M:ään.

I would love to hear your jewellery-tales as well?:p Mindy <3

Millaisia korutarinoita teillä olisi kerrottavana? Mindy <3   

5 comments:

  1. Aivan ihania korulöytöjä.Itsekkin olen etsiskellyt statementkoruja asuja piristämään, mutta vielä ei ole mieleistä vastaan tullut. täytyypi jatkaa etsintöjä:D

    ReplyDelete
  2. Kiitti, juu pitää vaan pitää silmät valppaina. Musta H&M:llä on usein tosi kivoja statement-koruja ja varmasti Ebaysta löytyisi monta mieluista.:))

    ReplyDelete
  3. Ihana postaus ja kirjotat tosi kivasti! Ja hieno banneri c:

    http://cowswings.blogspot.fi

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Kiitos kommentistasi. Sitä lukiessa levisi valtava hymy kasvoille. :)

    ReplyDelete

Don't forget to follow me, that way it gets much easier for you to see all my fashion updates. - Mindy <3